a) |
Paralelní spojení válců |
↔ |
písty jsou
vedle sebe, konce pístních tyčí jsou spojené deskou (větší tlačná plocha
a stabilita) – zvětšení síly
při stejném zdvihu
- obr., obr.
provedení suport, animace
(menu 9.4) |
b) |
Sériové spojení válců |
↔ |
také tandemový válec - v jednom válci jsou
za sebou dvě komory s
písty na společné pístní tyči - používá se pro zvětšení síly při
stejném průměru
válce |
c) |
Vícepolohový válec |
↔ |
Vznikne spojením dvou válců s vysunováním v opačném směru a s
poměrem zdvihů 2:1 - jeden konec pístní tyče je ukotven, druhý
konec pístní tyče může mít 4 polohy: |
Poloha |
1. píst (zdvih 200) |
2. píst (zdvih 100) |
0 |
zasunutý |
zasunutý |
100 |
zasunutý |
vysunutý |
200 |
vysunutý |
zasunutý |
300 |
vysunutý |
vysunutý |